Ricottás-kecskesajtos spárgasaláta

Hogyan tuningoljuk fel azt a fej karfiolt, ami már egy hete vár sorsára? Álcázzuk közel-keleties beütésű spárgasalátának!

Ha egy recept azt írja, hogy 10 perces, akkor én olyan nettó 40-nel szoktam számolni, mert vagy a receptírók túloznak, vagy én vagyok nagyon lassú. Na de ez a recept még nekem is 10 perc volt, úgyhogy az előbb említett receptírók valószínűleg már visszamennének az időben, miközben ezt készítik.

Szóval kis darabokra aprítottam szegény kallódó karfiolt, felkarikáztam egy harmad cukkinit, és egy csokor zöld spárgáról levágtam a fás végét. (Nem hámoztam, egyrészt mert még szükségem van az idegsejtjeimre, másrészt akkor nem fértem volna bele a 10 percbe.)

Olivaolajon közepes lángon megpirítottam őket, amikor már megpirultak (kb 4-5 perc), csorgattam rájuk egy evőkanál mogyoróolajat, és meghintettem egy evőkanál szezámmaggal. Ezzel is átforgattam őket, majd jött két evőkanál tahini, morzsoltam bele 5 dkg kecskesajtot és ugyanennyi ricottát, majd meditatív hangulatban hagytam a sajtot kicsit megolvadni. Et voilá! A hozzávalók adagjai egy nagyon gondosan mérlegelt és kikalkulált terv eredményei – ebben a tervben a legfőbb mozgatórugó az volt, hogy mindent használjunk fel, ami maradékot találunk a hűtőben. (Igen, ez is egy ‘á la Hűtőjava’ recept.) A végeredmény, bár nem szándékosan ilyennek indult, egészen közel-keleties lett, biztos jól helyezkedett a szezámmag meg a tahini, hogy a kezem ügyébe estek.

Ez a sali a tahinit leszámítva szinte nem is tartalmaz szénhidrátot. A tahinivel csak óvatosan, ha keto diétát folytatsz, de abból is találni alacsonyabb CH-tartalmú változatokat. Amelyiket én használok, annak 10g/100g a CH-tartalma, ami nem vészes, de azért megdobhatja a napi összmennyiséget.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.