Gazdag téli saláta gombamártással

Mondanám, hogy az ünnepi trakta után könnyű fogásnak, de mi részben ezt ettük ünnepekkor is, a sült hal mellé.

No meg persze ettünk halászlevet is – és nem csak a szegedi pride mondatja velem, hogy a szegedi halászlé kenyér nélkül teljesen kompatibilis a ketogén diétával (ellentétben ugye a tudjukmelyikkel… Na jó, mégiscsak a szegedi pride beszél belőlem!).

Az alábbi recept saláta ugyan, de önmagában is szuper laktató, és tele van mindenféle textúrájú dolgokkal: roppanósakkal, selymesekkel, lédúsakkal és szárazakkal, hogy tényleg öröm enni. Amúgy a fő ihletforrás a telizsúfolt hűtő utolsó perces darabjai voltak, ki kellett találnom valamit, amit elsüthetek a családi karácsonyi vacsin, és minél több dolgot felhasználok, mielőtt romlásnak indul.

Ilyen volt az a 30 deka csiperke is, amit felaprítottam, és hagymás alapon, SOK borssal megpároltam. A végén kevertem hozzá szárított petrezselymet, mert friss épp nem volt otthon.

Majd kevertem hozzá 3 evőkanál zsíros krémsajtot, végül fellocsoltam egy kis 30%-os tejszínnel, de épp csak annyival, hogy mártásszerű sűrűséget kapjak. Mártásunk ezzel kész is.

Rózsáira szedtem egy fej brokkolit és karfiolt. Megtisztítottam fél kiló kelbimbót is: a kis minitorzsájukat levágtam, és a legkülső leveleiket leszedtem – így nem lesz majd a végeredmény kesernyés. Sokan pont emiatt a kesernyésség miatt irtóznak a kelbimbótól, pedig ezzel az egyszerű trükkel általában meg lehet úszni ezt az ízhatást.

Sütőpapírra terítettem, olivaolajjal meglocsoltam, 180 fokos előmelegített sütőbe toltam, és azon örömködtem, hogy az új lakásban VÉGRE nem gázsütő van, hanem elektromos, még ha nem is a legújabb, szóval légkeveréses-grilles-kelesztéses-zenével-jelzi-amikor-kész faksznikat nem várhatok el tőle, de legalább nem kell tűzzsonglőrködnöm.

Miután kiörömködtem magam, készítettem egy saláta alapot, ebbe nyersen ment bele mindenféle zöldség a hűtőből: kaliforniai paprika, reszelt répa, bébispenót, uborka. Természetesen minden apróra szelve, utálom a salátákban felbukkanó negyed rúdra “aprított” uborkákat. Ment hozzá még kétféle maradék cheddar sajt, mintegy 6-8 deka. Közben néztem, hogy brokkoli és haverjai egyenletesen pirulnak-e, egyszer-kétszer átforgattam őket. Majd amikor kész lettek (kb 20 perc), akkor kiszedtem őket hűlni egy kicsit.

Végül összeforgattam a saláta alappal, kicsit megsóztam, megborsoztam, meglöttyintettem egy kis extra szűz olivaolajjal. Mivel volt vega és gyermek is a társaságban, ezért sem sült bacont, sem chilit nem raktam hozzá, de legközelebb az is megy bele, természetesen.

Szóval az egész megvolt nagyon gyorsan, a sült zöldségek adtak egy csavart az alapsalátának, a sajt meg tette a dolgát: szépen ráolvadt a még langyos zöldségekre. A sajtkrémes-tejszínes mártás pedig gondoskodott a keto diétához szükséges zsírbevitelről is. Most pontos kalóriákat-szénhidrátot-zsírt nem számoltam, a répa és a kelbimbó azért kicsit megdobta a szénhidráttartalmat, nyilván itt az arányokkal lehet jól játszani. (10 deka kelbimbóban például 8,9 g total szénhidrát van, ebből a net carb az 5,15)

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.