Zöldségkrémleves sonkacsipsszel

Nekem mindegy, csak a színe legyen vörös! Meg csak legyen benne mogyoróvaj. Csodás téli leves, Ádám dobta össze, bármeddig tudnám enni.

A szigorúan vett ketogén diétába csak módjával fér bele, mert a céklának és a répának is magasabb a szénhidráttartalma. De elég sok életpontot tud adni szottyos-nyirkos estéken!

Egy fej zellert, egy kisebb fej céklát és egy répát felaprítunk, és egy kis kacsazsíron, mert hát mégiscsak, megpirítjuk.

Majd felöntjük vízzel, sóval-borssal fűszerezzük, és puhára főzzük. Beleteszünk egy-egy evőkanál mogyoróvajat és a szójaszószt. A kanálról, amivel kimértük a mogyoróvajat, lenyaljuk a maradékot. Amíg a zöldségek puhulnak, sonka- vagy baconchipszet készítünk: serpenyőben a saját zsírján megpirítjuk az apróra vágott szeleteket. Majd a levest botmixerrel összeturmixoljuk, tányérokba mérjük, és gyengéden a tetejére helyezzük a chipszet.

Megjegyzés: a mogyoróvaj elég trükkös műfaj, HATALMAS a különbség az egyes márkák szénhidráttartalma között. Én egy olyat használok, ahol 8,5 g jut 100 grammra, ami elég jó, lévén, hogy mindig csak egy-egy evőkanálnyit lövök el belőle. ?

A számok (a recept 3 adagnyi):

Kalória: 171

Szénhidrát: 13 g – azért csak összejött egy magasabb szám! Azzal lehet játszani, hogy az ember kevesebb céklát tesz bele, vagy el is hagyja, mert jelen esetben is az dobta meg a CH tartalmat rendesen.

Zsír: 12 g

Fehérje: 4 g

Az elkészült kajaképről meg ez a Ragyogás-hommage fotó jutott eszembe, Christopher Boffoli big appetites sorozatából, egy ideig háttérképként is használtam.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Follow by Email
Facebook623
Instagram2k