Kapros cukkinisaláta

Gyorsan elkészíthető, friss tavaszi saláta, ami a húsvéti menü mellé is remek köretnek, de akár reggelire magában is fogyaszthatod. A szénhidrátok pedig köszönik, épp máshol járnak.

Mostanában a zöldségköret az általában párolt vagy nyers zöldség volt, némi olivaolajjal. Most valami másra vágytam, úgyhogy reggel, indulás előtt még ezt a salátát rittyentettem össze. A létező legegyszerűbb saláta, a keto diéta egyik kedvenc zöldségével, a cukkinival és az elhanyagolható szénhidráttartalmú juhtúróval. Ráadásul stílusra nekem akár a húsvéti ünnepi menühöz is passzol, klassz kísérője lehet a főtt sonkának és tojásnak, ha arra a döntésre jutsz, hogy megkímélnéd magad a foszlós kalácstól. De arra is jó példa, hogy a keto diétában nem kell túlbonyolítani a kajákat: ebből pár kanál reggelire magában (vagy némi sült baconnal) hosszú időre eltelít és ellát energiával. Erről a juhtúró a fehérje- és zsírtartalma gondoskodik, amit ráadásul sok laktózérzékeny is fogyaszthat. (Ha laktózérzékeny vagy, ez az egyéni tűrőképességedtől függ, de a laktóztartalma mindenesetre alacsony.)

Hozzávalók:

  • 1 közepes cukkini
  • 125 g juhtúró
  • 2 ek olivaolaj / zsír
  • 1 ek kapor
  • só, bors

A cukkinit feldaraboltam kis cikkelyekre, és némi zsiradékon nagy lángon pár perc alatt megpirítottam. (A történetmesélés valósághűsége kedvéért állapítsuk meg, hogy az előzőleg kisütött bacon maradék zsírjában történt a pirítás, de lehet olivaolajon vagy vajon is) Majd összekevertem a még meleg cukkinit a juhtúróval, ami szépen lággyá olvadt tőle, egybeforgattam némi kaporral és sóval-borssal. Még melegében ugyanolyan finom, mint hidegen. És ráadásul egy nagyon klassz köret opció, ha szénhidrátszegény köretet szeretnél.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.