Tojásos muffin reggelire

Mert a jó öreg muffint is meg lehet csinálni szénhidrátszegény verzióban, ízletesen, sokféleképpen, reggelire.

Ha belevágtál a ketogén / szénhidrátszegény diétába, akkor valószínűleg te is rájöttél, hogy a tojás az egyik legtöbbet használt és legsokoldalúbb alapanyaga ennek a diétának. Nem is csoda: teljes értékű fehérje- és aminosavtartalma magas, míg szénhidráttartalma elenyésző, és olyan teltségérzetet nyújt, hogy utána órákig eszedbe sem jut kajára gondolni. Bőségesen tartalmaz ásványi anyagokat és vitaminokat is. A kilencvenes években riogatták azzal a népet, hogy megdobja a szervezet koleszterinszintjét, és olyan káros, mintha egyszerre elszívnánk egy doboz cigit, miközben kólát és pálinkát vedelünk, még közvetlenül a heroin belövése előtt. De szerencsére azóta a tojás megint visszaszerezte a reputációját, sőt a diéták egyik alapkövévé lépett elő. Ráadásul nem olyan könnyű ráunni: sokféleképpen elkészítheted-ízesítheted, a ketós desszerteknek is legtöbbször az alapját képezi. Szóval kezdheted felhalmozni a tojástartókat, hogy visszavidd őket a piaci tojásárus néninek feltölteni beléjük az újabb készleteket.

No de! Ha magaddal vinnéd a reggelidet a munkahelyedre, akkor valljuk be, a rántotta vagy a lágy tükörtojás nem a legmegfelelőbb matéria, és a főtt tojást sem hámozza szívesen mindennap az ember a kis irodai konyhában vagy az asztalánál. Úgyhogy ha feltankolnál jól csomagolható elemózsiából, akkor ez a keto muffin pont kapóra jöhet!

Hozzávalók 4 adagra:

6 tojás

10 dkg reszelt sajt

0,5 dl tejszín vagy kókusztej

10 dkg bacon / kolbász

2-3 szál zöldhagyma

A sütőt előmelegítjük 175 fokra. Felverjük hozzá a tojást, hozzákeverjük a reszelt sajtot és a tetszés szerinti apróra vágott ízesítést: bacont, szalámit, zöldhagymát, kaliforniai paprikát, pesto szószt, előre pirított virslit – ami csak eszedbe jut, és nem túl nagy a CH-tartalma. A keveréket muffin formába tesszük, a biztonság kedvéért még a tetejét is megszórjuk egy kis reszelt sajttal, és mérettől függően 20-25 percig sütjük. Én most papír formákat használtam, hogy kicsit fogyjon az itthon évek alatt felhalmozódott és soha nem használt készlet, de nyilván környezetbarátabb, ha a muffinsütő tepsit kened ki egy kis olajjal, és sütöd ki úgy a muffinkákat. Aztán vagy még melegen betolod, vagy kis dobozkába be, és már a munkahelyeden majszolod el.

A számai 1 adagra lebontva:

Kalória: 274

Zsír: 22 g

Szénhidrát: 2 azaz kettőőőő g

Fehérje: 19 g

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.