3 hozzávalós cukkinilepény

Lisztmentes, pofonegyszerűen elkészíthető cukkinilepény, ha szénhidrát- és kalóriaszegény kenyérhelyettesítőre vágysz. Ketogén diétába is beilleszthető!

Tudjátok, hogy imádom a különböző kencéket, külön rovatuk is van itt a blogon. No de mire kenje őket az ember, ha mellőzné a kenyeret? Persze lehet őket zöldségszeletekre kenni, de néha kísérletezek lisztmentes lepényekkel is. Itt van az egyik kedvencem! Teljesen lisztmentes, még alternatív maglisztet sem használtam hozzá. Ha laktózérzékeny vagy, a sajtot is kihagyhatod belőle, akkor érdemes több tojást vagy egy kis útifű maghéjat használni hozzá, hogy összetartsa a matériát.

Hozzávalók (kb 3 adaghoz):

  • 2 közepes cukkini
  • 1 tojás
  • 5 dkg sajt
  • só, bors

A cukkinit héjastul lereszeltem, megsóztam, negyedórát állni hagytam. Eközben bekapcsoltam a sütőt 200 fokra.

Majd jól kifacsartam a cukkini levét, a cukkinit összekevertem a tojással, a reszelt sajttal és a borssal. A kapott masszát elegyengettem sütőpapírral borított tepsiben, kb 2 mm vastagon. (Nekem ez a nagyméretű tepsinek kb a felét töltötte ki.) Mivel nem folyós a tészta, ha jól kifacsartad a cukkinit, ezért tökjól lehet formázni a tepsiben is, még ha nem is tölti ki az egészet. Majd a sütőben kb negyedóra-húsz percet sütöttem, amíg barnára nem pirult.

Pro tipp: ha lisztmentes pizzát szeretnél, akkor ez szuper megoldás lehet pizzaalapnak! Ebben az esetben formázd kör alakúra a tésztát a sütőpapíron (csak hogy külsőre is pizzaszerű legyen 😀 ), és amikor már nagyrészt megpirult, szedd ki a sütőből, tedd rá a pizzafeltéteket, és tedd vissza egy további pár percre, amíg azok is meg nem pirulnak, illetve rá nem olvadnak a cukkinitésztára. Garantált pizzaélmény!

Én most pedig a csapatépítő reggelin fogyasztottam, kapros, illetve aszalt paradicsomos tonhalkrémmel.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.