Tökmagos-brokkolis répakrém

Milyen az, amikor a keto diétás kirúg a hámból? Répát eszik!

Merthogy a répa gyökérzöldség, és relatíve magas a szénhidráttartalma. Jó-jó, nem akkora, mint egy fagyival és karamellsziruppal nyakon öntött brownié, de ha a ketózisra átállás elején vagy, vagy szigorúan számolod a napi CH-bevitelt, akkor bizony sakkoznod kell, hogy beleférjen. Amikor kívülállónak magyarázza el az ember a keto diétát, általában ennél a résznél szokta a téma kicsapni a biztosítékot: Még répát sem eszel??? (És akkor a gyümölcsökről még nem is meséltem…) Szóval radikálisnak hangzik elsőre, de mindenkit megnyugtatnék, eddig még nem alakult ki hiánybetegségem se a répa-, se a brownie-megvonástól! A répát amúgy nem csak a ketogén diéta kezeli óvatosan, a közismertebb 160 grammos diétában (amit IR-eseknek és terhességi cukrosoknak szoktak javasolni) is ajánlják, hogy számold a vele bevitt CH-mennyiséget, például a 160gramm blogon is.

Na de szóval: pár perc alatt kókuszzsír és vaj keverékén megpirítottam egy fej, rózsáira szedett brokkolit, ennek aztán a felét használtam fel a krémhez, a másik ment simán köretnek hús mellé. Két szál reszelt nyers répát összevegyítettem a pirított brokkolival, egy-két evőkanál krémsajttal és majonézzel. Csak hogy megolajozzuk a dolgokat, egy-egy evőkanál olivaolajat és tökmagkrémet is kevertem hozzá. A tetejére egy kis pirított szezám- vagy tökmag is mehet, nekem ez csak most jutott eszembe, hogy írtam a receptet. Uborkakarikával, alacsony CH-jú fehérjekenyérrel, sült hús mellé köretnek, vagy éppen magában is elég jóféle. És ráadásul a napi zsírbevitelt is eléggé leegyszerűsíti vele az ember 😀

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.