Ínycsiklandó mártogatós: fűszeres zöldborsókrém

Itt a zöldborsószezon, jippí! Próbáld ki ezt a könnyű, zöld, szénhidrátszegény finomságot reggelire vagy vacsira.

Ha van zöldborsóleves és zöldborsófőzelék, akkor miért ne lehetne belőle kencét készíteni? Igazából az egész csak a sűrűségen múlik, nem? 😀 Ha követitek a blogot, már sejthetitek, hogy a kedvenc műfajom a szendvicskrém és a mártogatós, alias kence (erre külön rovatfül is van a blogon belül), úgyhogy alap, hogy a zöldborsóból is muszáj volt kencét készítenem! Amúgy is kedvenc meditációs tevékenységem a borsófejtés, miközben valami podcastot vagy egy jó zenei válogatást hallgatok.

Hozzávalók 4 főre:

  • 400 g zöldborsó (fejtve)
  • 1 gerezd fokhagyma
  • fél fej citrom
  • 2 ek natúr krémsajt (ha laktózérzékeny vagy, elhagyható, akkor adagolj hozzá több olivaolajat)
  • 2 ek extra szűz olivaolaj
  • 2 babérlevél
  • citrombors vagy bors, só
  • 1 csipet chilipor

A fokhagymát egy kis olajon kicsit megpirítottam, majd hozzáadtam a borsót és a babérlevelet és annyi vizet, hogy pont ellepje. Puhára főztem, kivettem a babérlevelet, és leszűrtem a vizet. Ráfacsartam a citromlevet, majd aprítóban a krémsajttal, az olivaolajjal és a sóval-borssal krémesre pürésítettem. Fogyasztás előtt pár órára a hűtőbe tettem, hogy összeérjenek az ízek. Mi most Tibidabós gluténmentes sajtos pogival ettük, de uborkakarikákkal vagy zellerszárral is ugyanúgy ér tunkolni 🙂 A zöldborsó szénhidráttartalma 8,8 g/100 g, szóval egy sima lowcarb diétába simán belefér, de mértékkel még a ketóba is. Ha laktózérzékeny vagy, a krémsajtot nyugodtan elhagyhatod, akkor az olivaolaj segít még krémesebbé, lágyabbá tenni a textúrát.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Follow by Email
Facebook623
Instagram2k