Fűszeres lilakáposzta pogácsa parmezánkéregben

Mert amit le lehet reszelni, abból tócsnit is lehet csinálni. Klassz télbúcsúztató szénhidrátszegény és húsmentes recept következik, a legvadabb színösszeállításban!

Mert persze megint éhesen mentünk a piacra, és egy helyett véletlenül két fej lilakáposztát vettünk. Az egyikből reprodukáltuk azt a gyömbéres-majonézes káposztasalátát, amit a Márton-napi libamellhez ettünk, a másik viszont csak hevert napokig, várva a végzetére. Amikor nézelődtem lilakáposztás receptek után, mindenhol csak nyers vagy párolt salátának felhasználva szerepelt, ahhoz viszont nem volt hangulatom. Úgyhogy fogtam, felkockáztam, és beleküldtem az aprítóba, amitől egy szép kis homogén masszát kaptam. Megsóztam, és hagytam állni egy órát, majd inkább kevesebb, mint több sikerrel kicsorgattam a kieresztett levét. Kevertem hozzá egy fej pirított hagymát, 3 tojást, vegyesen annyi útifű maghéjat, kókusz- és mandulalisztet, amennyit felvesz (= ha nem facsarod ki előtte jól, akkor sokat, ami ezekből a lisztekből ugye khmmm… nem túl gazdaságos), borsot és tetszés szerinti fűszereket. Én római köményt és egy jó adag örmény fűszerkeveréket adtam hozzá, de az indiai fűszerezéssel is elég szuperül összeillenek.

Majd kis pogácsákat formáltam belőle, megforgattam reszelt parmezánban, ekkor még az avatatlan szemlélődő akár édességnek is nézhette volna:

Aztán csakúgy, mint egy sima tócsnit, közepes lángon megsütöttem. Nagyon vicces, hogy kisütve pedig mini húspogácsának néz ki, majd amikor felvágja az ember, előbukkan a krézi lila színe, már csak emiatt is érdemes megcsinálni! Ja meg a roppanós sajtkéreg miatt. Meg mert őrült finom lett. Persze, csak hogy meglegyen a ketogén diétához a zsírbevitel, majonézzel elkevert tejföllel tálaltam. Majd ezt ettem reggelire és ebédre is. És a kollégák is csipegettek belőle. És még mindig megvan egy fél adag bekevert káposzta 😀 😀 Úgyhogy a következő recept várhatóan a keto diétás pizza lesz, lila tészta alappal!

Ha nem köretként, hanem magában eszed, akkor a fenti adag kábé 5 főre elég, így nagyjábóli számai (10 dkg mandulaliszttel és 2 dkg útifű maghéjjal számolva):

Kalória: 167

Zsír: 8 g

Szénhidrát: 10 g

Fehérje: 16 g

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Follow by Email
Facebook623
Instagram2k