Gyors kakaós-almás proteines desszertkrém

A lusta asszony desszertje: sütés nélküli, egyszerű, kevés hozzávalós finom pohárkrém, sok fehérjével felturbózva, a szénhidrátszegény diétába beilleszthetően.

A nagyon kedves szomszéd bácsitól kaptunk rengeteg bio almát a saját telkükről, amit hamar fel kellett dolgozni, mielőtt teljesen a végső enyészetnek adja magát. Nem volt kedvem sütni, úgyhogy valami sütésmentes, gyors, este 11-kor kivitelezhető megoldáson gondolkoztam. Ki is találtam, hogy készítek belőle proteinszeletet, amit majd a megdermedt kókuszolaj és a mandulakrém jól összefog. Nos, ez a tervem csak részben sikerült, kanalazható pohárkrémnek viszont csodás lett! És mivel egyáltalán nem kell hozzá sok hozzávaló, úgyhogy nemcsak kényelmesen össze lehetett dobni, de nagybevásárlást se kellett csapni hozzá, én azokból a dolgokból improvizáltam, amik otthon akadtak.

Az alma nagy mennyiségben nem fér bele a szigorúan vett ketogén diétába, mivel viszont utóbbi 2 hónapban lazább lowcarbot tartok, ezért úgy voltam vele, hogy ennyit megengedhetek magamnak. És ráadásul ebbe a krémbe nem is kellett sok, egy adag krém CH-tartalma 9 g.

Hozzávalók:

  • 40 dkg alma, meghámozva és felkockázva
  • 25 g cukrozatlan holland kakaópor
  • 4 ek vaníliás proteinpor
  • 4 dkg mandula- vagy mogyorókrém (én fele-fele arányban tettem bele)
  • 5 cm hosszú gyömbér
  • 3 ek kókuszolaj

A kókuszzsíron nagy lángon megpirítottam a csíkokra vágott gyömbért, majd összeforgattam az almával, felöntöttem egy dl vízzel, és puhára pároltam alacsony lángon, kábé 5 perc alatt. Összeturmixoltam, majd visszatettem főni, hozzáadtam a mandula- és mogyorókrémet, egészen sűrűre főztem, a végén pedig hozzáöntöttem a kakaóport és a vaníliás fehérjeport. Formába öntöttem, és betettem a hűtőbe egy éjszakára. Szóval az egész késő esti hadművelet nem tartott tovább negyedóránál (plusz az alma felkockázása). Másnap reggelire tettem még mellé egy kicsit a megmaradt almapüréből.

Egy adag számai (egy őzgerincben kábé 5 adagnyi van):

Kalória: 187

Szénhidrát: 9 g

Zsír: 12 g

Fehérje: 12 g

Szóval pont jó, ha már unod a protein shake-et, de valami fehérjét még adnál a napi menüdhöz. De akkor is jó, ha valami szénhidrátszegény nyalánkságra vágysz: itt az édességet csak az alma és a fehérjepor adják, mégis izgalmas ízek jöttek össze a végére. A 9 grammos CH miatt a szigorúan vett ketóba csak pajszerral fér bele, de egy lazább, lowcarb diétába meg kacagva.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.